20 mars:

I och E hemma idag. Vi tog en ledig dag idag, tänkte åka till Vretstorp en sväng. Det kändes som det var dags att hälsa på i Åkes nya lägenhet. Det var en ljus och fin lägenhet men bara en liten balkong. Kanske lite stor skillnad mot att bo på en liten gård... Han verkade sock vara ganska nöjd. Vi fick lite gott fika och en trevlig pratstund, förutom att E och I höll på att riva stället med sina vilda jaga- och brottalekar.

När vi ändå var ute och åkte så passade vi på att svänga förbi macken i Örebro för att tanka och en tur till Eker för att lämna lite vårstämmning, i form av tulpaner. Sedan ville grabbarna åka hem igen. Vi tog en snabb och sen lunch.

Vi hann även med en snabb tur till biblioteket för att låna lite nya böcker.
Vi har precis avslutat Ronja Rövardotter så vi  ville ha lite nytt att läsa.

Strax före fyra drog jag iväg till Kumla. Jag har startat upp ett nytt projekt tillsammans med Marina, Mettan, Peter och Solveig. Projektet kallar jag för Hälsochansen. Vi träffades för att ta en promenad tillsammans. 45 minuters snabb promenad blev det, för att vara exakt.



Gud va ont i benen jag fick. När jag promenerar själv går jag tydligen inte lika fort... Jag som tycker jag går snabbt när jag går ensam. Ha, så kan det vara. Jag fick ligga på ordentligt för att hålla tempo med dessa ferraribilar. Bra med draghjälp dock, då pressa  man lite hårdare. Väl tillbaka i stugvärmen fick vi en kopp stärkande te. Alla fick tala om vilka mål man hade satt upp med denna hälsochans. Målen var ganska olika men att hälsa ska prioriteras var vi ganska eniga om. Vi bestämde även att vi ska träffas ca en gång i veckan och promenera eller göra något liknande tillsammans. Känns som en bra början.

Ta hand om er. Kram min1




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0