Födelsedag

På morgonen åkte jag raka vägen hem till Tess för att försöka sätta ihop kortpaketen till kursen vi ska hålla. Det mesta har vi hunnit införskaffa,men lite småsaker återstår att fixa. Vi får ta en sista shoppingrunda nästa vecka. Fick som vanligt god lunch innan jag for iväg hemåt.

***

Raka vägen och hämta barnen på dagis. T kom också hem straxt efter oss. Tanka i barnen lite mellis. Dags för mitt månatliga sammanbrott på barn som inte kan följa givna ordningar som vi har här hemma. Ett utbrott som precis hann klinga ut innan självaste födelsedagsbarnet klev innanför dörren. Fort värma matlådor till N och T som ska iväg på innebandyträning. Vi andra passade på att äta rester vi oxå (smidigt va?). Grabbarna lekte en stund tillsammans. Jag fixade kort till N...

Ute i god tid?... Jaja, huvudsaken är väl att det är klart när det ska användas.

***
 I gjorde sitt jättefina kort till N för ett par dagar sedan, vilket han är väldigt stolt över.
  


***

Fixade iordning paketet och korten som vi riggade upp bland massa tända ljus på köksbordet. Det blev jättemysigt. Barnen blev väldigt upprymda i väntan på att de skulle komma hem.



Äntligen var det dags för födelsedagsfirandet hemma hos oss. Och I fick äntligen visa sitt fina kort för pappa...

 

Och vad dolde sig då i det stora paketet?
Jo en skivspelare, som stod högst upp på N´s önskelista.

Snabbt åkte delar av den ganska omfattande skivsamlingen fram till barnens stora förtjusning. Det kanske blir en nostalgiafton för N och mej i helgen... Vem vet?
***
Godnatt ~min1~



Kommentarer
Postat av: tess

Vilken häftig skivspelare!

Hälsa födelsedagsbarnet o gratta i efterskott, glömde säga det igår = )

2009-03-06 @ 07:50:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0